6 училищни предмета, които (уви), не се преподават в България * 6 school subjects, whichre not taught in Bulgaria
Във всяка страна има уроци, които не съществуват в учебните програми на другите държави. И които биха били интересни на всички останали ученици.
Спомняте ли си
тази необикновена история на Пипи Дългото Чорапче? Е, да, тя е само плод на
детското й въображение, но пък звучи прелюбопитна, нали? Всички знаем, че
училищата в цял свят са различни едно от друго. Същото се отнася и за
методиките на преподаване в тях, както и за броя на децата, които посещават уроците им. Но
във всяка страна има и определени уроци, които не съществуват в учебните
програми на другите държави. И които, сигурни сме, биха били интересни (и полезни) на всички останали ученици. Ще ви споделим за
шест от тях, които уви, все още не се срещат по нашите географски ширини…
We all know that schools all over the world are different from each other. The same applies to teaching methods in them and to the number of children attending their lessons as well. But in each country there are certain lessons that do not exist in other countries' curricula. And which, we are sure, would be interesting (and useful) to all other students. We will share with you six of them, which unfortunately are not yet found in our latitudes...
В училищата в
Австралия например са въвели урок по сърф. Може да ви звучи странно, но не и за
страна, в която сърфирането е официален национален спорт, нали?
For example, schools in Australia have included surf as school subject. It may sound strange to you, but not in a country where surfing is an official national sport, correct?
В над 100 училища
в Башкирия са поставени пчелини, а в час по пчеларство децата учат как
да събират мед и да се грижат за пчелите.
In more than 100 schools in Bashkirja, beekeepers are placed, and in the beekeeping class children are taught how to collect honey and take care of bees.
В японските
училища децата имат предмет Любуване на природата, по време на който малките
ученици се разделят с всичките си електронни съоръжения, за да се разхождат из природата и да наблюдават на спокойствие растения, буболечки и животни.
In Japanese schools children have subject called "Nature watching" in which young pupils are separated from all the electronic devices just to walk out of nature and watch the plants, bugs and wild animals in calmness.
В
Израел на учениците се преподава предметът „Теория и практика на кибервойната“. В тези часове те се учат как да използват правилно интернет, как да реагират
коректно на различните коментари в социалните мрежи, а също така и да научат
повече за зависимостите, които могат да се развият от електронните игри.
In Israel students have a class of "Theory and Practice of CyberWar," in which they learn to use the internet properly, how to respond appropriately to different comments on social networks, and also to learn more about the dependencies that develop by playing electronic games.
В Армения
учениците посещават часове по народни танци, които в тази държава са над 100
разновидности.
In Armenia pupils attend classes in folk dances, which in this country are over 100 varieties.
В училищата в САЩ
е въведен час по Научни открития. За този учебен предмет децата получават като задача да
изобретят нещо свое, изхождайки от познанията си по химия, физика и математика.
В края на учебната година учениците представят проектите си и получават оценки за
тях.
The subject Scientific discoveries was introduced in US schools. For this one children are given the task of inventing their own special project builded on their knowledge of chemistry, physics and mathematics. At the end of the school year, students submit their projects and receive grades for them.
Коментари